Flotari. Pentru ca Ironman-ul ala nu se inoata singur!

Daca ai in dotare doua scobitori in loc de maini si bicepsi tari ca budinca atunci postul asta este pentru tine. Si pentru mine! :)

Eu am de la natura dar si prin prisma anilor de atletism o conformatie mai “low center of gravity :)” – am picioarele mai dezvoltate si mai groase, iar bratele si trunchiul superior au ramas asa …mai frunza’n vant.

Prima mea intanlire cu flotarile a fost in liceu, cand am dorit sa ma inscriu intr-un club de escalada care activa in sala noastra de sport. Am mers la baietii aia super increzatoare (faceam atletism inca, si ma credeam foarte … sportiva) si le-am spus ca eu sigur pot sa urc pe peretii aceeia cu pioleti. Tipii, mai neicrezatori asa, mi-au spus ca trebuie sa trec un test …am de facut … minim 3 flotari. Pff … a fost imposibil!

Cativa (multi) ani mai tarziu m-am apucat de triatlon. Stiti voi povestea. In primul an de inot nu prea a contat ca aveam mainile din plastilina, caci aveam mult de invatat la tehnica. Dar de cateva luni, o data ce s-a mai prins filozofia aia cu “prinde si trage apa” am constatat ca …nu am cu ce sa o pun in aplicare.

Asadar… flotari, dragii mei…

Prima oara antrenorul meu mi-a cerut sa fac flotari acolo … langa bazin. Am refuzat cu incapatanare, caci mi se parea sub demnitatea mea sa patesc din nou povestea aia cu “nu pot sa fac nici 3 flotari” de fata cu toata lumea de acolo. Si in costum de baie …

Asadar am mers acasa, am tras aer in piept si am zis ca moarta-coapta trebuie fac cateva flotari. Am facut 7! Pe moment mi s-a parut incredibil (7 e mai mult decat speram eu initial) dar apoi mi-am amintit ca Chrisie Wellignton facea 50 de flotari in pumni (!) in fiecare zi si m-au apucat nervii. Doar 7. Doar 7!!!! Asa ca am strans din dinti si am mai facut inca 10, aproape rupand din mine ultima bucata de vointa si putere.

De atunci, au trecut cateva luni. Acum fac de 3 ori pe saptamana 50 de flotari (nu legate, ehe …sa nu ne ambalam inca, le fac in serii de cate 5 si 10, si probabil nici nu le fac extrem de corect...), iar atunci cand ajung la sala fac o vizita la stalpul de tractiuni (cred ca sunt prima fata din istoria salii de fitness care a atins vreodata barele alea!)

 Bonus, mai nou primesc de la “headquarters” din cand in cand si surpriza de a intinde un extensor timp de 10 minute (un dispozitiv elastic care se prinde de un stalp si apoi este folosit cu ambele brate pentru a simula pe uscat faza de “tragere” a apei la crawl). Da … se intampla langa bazin, de fata cu toata lumea, in costum de baie. Daca am fost vreodata pudica sau self-concsious (si inca cum, dar ce fata nu e?!), asta e un tratament sigur de vindecare … :).

Tags: 

Comentarii

Brrr, flotari :) N-ar fi super daca plank-urile ar fi deajuns?

Vezi ca le faci un pic incorect, tinzi sa apleci un pic capul inainte, coatele ar trebui sa mearga pe cat posibil langa corp iar palmele nu trebuie sa fie asa in exteriorul umerilor (ajuta la stabilitate, da, dar nu te mai folosesti de muschii corecti). Gandeste-te ca e un exercitiu similar cu tractiunile pe care le faci la aparatul ala de tortura de la sala cu care tragi spre piept de un maner pentru ambele maini, imi scapa numele lui acum.

Spor si succes :-)

Adrian, am mentionat ca nu le fac corect, dar ...daca strang coatele mai aproape de corp iese un dezastru. Stay tuned... candva o sa ajung sa le fac mai corect de atat!

Fair enough! Chestia e sa nu iti afecteze incheietura umarului - desi nu cred ca e cazul acum, nu efectuezi un numar mare (inca! :o). Ca mai intotdeauna in fitness, forma corecta e mai importanta decat cantitatea - triseaza si tu cu flotari facute cu mainile pe scaun sau pe o banca (merge in parc dupa alergare, si iese "brick" :o).

Pe mine m-au ajutat foarte mult plank-urile ca precursor, m-am luat dupa: http://images.huffingtonpost.com/2014-01-23-fiveminuteplankworkout.jpg

Adaugă comentariu nou

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Reîncarcă Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.