Pentru relaxare…pardon …dezaxare, cresteti consumul de swim, bike, run :)

Relaxare, odihna, recuperare … cuvinte sfinte din nomenclatorul unui sportiv pe care creierul meu refuza sa le inteleaga. Daca anul trecut ma simteam vinovata in zilele “libere” (de sport), acum am facut ceva progrese, si reusesc uneori sa stau o zi intreaga, poate chiar doua fara prea multe mustrari de constiinta.

Chiar si asa nu imi prea “iese” chestia asta cu odihna. Desi imi planific zile fara sport (macar una pe saptamana) iar o data la 4-5 saptamani insist sa o las mai moale cateva zile la rand, ispitele sunt foarte mari si ma trezesc de multe ori ca pacatuiesc cu “un pic” de alergare sau pedalat.

Saptamana trecuta nu a fost o exceptie. Desi aveam mai bine de 4 saptamani de antrenamente intense, am uitat ca trebuia sa o las mai moale si iata ce a iesit:

Luni – 2 ore de inot (10 bucati de 200m si multe alte delicii pe langa).

Marti – 10 km de alergare dimineata si vreo 30 de minute de exercitii seara (flotari, abdomene, sqats).

Miercuri – 2 ore de inot in “zodia fluturelui” :) …si …mare noroc, mi-am uitat acasa pantofii sport caci altfel aveam in plan sa ajung si la o ora de spinning “light” cu intervale.

Joi – ma “uita” constiinta 2 ore jumatate pe home trainer in sufragerie. Privesc un film in prima parte iar pe final trag undeva pe la 40km/h timp de 30 de minute doar ca sa vad daca ma tine. Ma tine, dar apoi … nu ma mai tin pe picioare. 

Vineri - e zi de odihna. Fara remuscari resusesc sa lenevesc, dar nu suficient. Ma resimt dupa antrenamente si urc cu greu scarile de la bloc.

Sambata – desi rupta ma prezint la datorie la inot. La limita scap de “test” pentru 1500m (asta imi mai lipsea!) dar primesc bucati de 800m cu palmare ca sa imi amintesc ce biceps de triatlonist … pardon …sahist am la purtator.

La plecare mi se spune de la “headquarters” ca ar fi bine sa bag cateva zile de odihna. Dau din cap, ba chiar “bag la cap” caci in mod cert am ajuns la fundul rezervorului. Plec spre casa cu gandul la 2 zile de liniste si indopat cu mucenicii adusi de mama cu ocazia zilei de 9 Martie :)

Duminica, zi de ODIHNA, dar … ah…stai asa …avem TTR - Time Trial Running, un eveniment de la care pur si simplu nu ma lasa inima sa chiulesc!

Am participat la mai mult de jumatate din editiile acestor antrenamente competitive si ma simt din familie. Observ cum a evoluat de la o intrecere intre 10 prieteni bolnavi de alergacita la un eveniment cu zeci de participanti care vin pentru o portie de alergare de viteza sau pante sau scari sau …pur si simplu pentru pretextul  de a se mai intanli cu alti alergatori la un pahar de Izostar (sponsori ai evenimentului).

Pe lista de “relaxare” a editiei TTR cu numarul 22 avem antrenament cu scari. Lejer, doar vreo 7 serii de scari de luat in piept (in urcare si apoi in coborare) pentru fiecare tura de 4km. Si avem de facut “pe cronometru” 2 astfel de ture, plus o tura de recunoastere traseu si incalzire.

La un calcul sumar face  12km de alergare cu 300m diferenta de nivel si cam 700 de trepte (urcate si apoi coborate). Hai, ca sigur ma odihnesc bine cu antrenamentul asta! :)

Desi exista oricand optiunea de a nu face tot antrenamentul (caci deh…nu sta nimeni cu biciul pe tine, si fiecare alearga cat si cum vrea) eu nu m-am putut abtine.

Am incercat sa alerg totusi mai incet decat “ma ardeau picioarele” si spre norocul meu, pe ultima tura am redus viteza dupa ce m-am asezat la “taclale” cu o prietena. Biata de ea iesise la o alergare usoara si a apucat sa zica “da” la propunerea de a ma insoti pana la finalul antrenamentului. Abia dupa ce si-a schimbat traiectoria  i-am spus “intr-o doara” ca avem de urcat “cateva scari” …sper ca a putut sa se ridice din pat luni dimineata, caci eu una am avut ceva dificultati :)

Cu zambetul pe buze dar muschii chinuiti bine am terminat si TTR-ul asta si am incheiat saptamana “de odihna” :).  Hai ca poate imi iese mai bine faza asta cu relaxarea in saptamanile viitoare …

PS: multumesc Radu Cristi pentru pozele de la TTR!

Adaugă comentariu nou

Plain text

  • Etichetele HTML nu sunt permise.
  • Adresele de situri web şi adresele de e-mail se transformă automat în linkuri.
  • Liniile şi paragrafele sunt rupte automat.
Image CAPTCHA
Enter the characters shown in the image.
Reîncarcă Type the characters you see in this picture. Type the characters you see in the picture; if you can't read them, submit the form and a new image will be generated. Not case sensitive.  Switch to audio verification.